Σε Απόγνωση Χιλιάδες Γυναίκες Που Χάνουν Τις Συντάξεις Χηρείας





Στη φτώχεια και την εξαθλίωση οδηγούνται εκατοντάδες χήρες που πλήττονται από το νόμο που προβλέπει ηλικιακό κριτήριο χορήγησης των συντάξεων χηρείας.




Εξω από το υπουργείο Εργασίας συγκεντρώθηκαν χθες γυναίκες που έχασαν τον άντρα τους, ανάμεσά τους πολλές χήρες θανόντων στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, που καλούνται να ζήσουν για χρόνια χωρίς κανένα εισόδημα.

Αυτό που ζητούν είναι τη κατάργηση του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) που προβλέπει ότι οι χήρες κάτω των 55 ετών θα λαμβάνουν σύνταξη μόνο για τρία χρόνια. Ο «Ε.Τ.» επικοινώνησε με τέσσερις γυναίκες που έχασαν νωρίς τους ανθρώπους τους και οι οποίες περιγράφουν την κατάσταση.

«Θα μείνω στο δρόμο»

Η κυρία Χριστίνα Τσέτουρα, σύζυγος απόστρατου στρατιωτικού των Τεθωρακισμένων που πέθανε σε τροχαίο, εξηγεί: «Είμαι 40 ετών με δύο ανήλικα τέκνα. Εγώ όπως και πολλές άλλες γυναίκες δεν έχουμε άλλο εισόδημα, ενώ έχουμε να πληρώσουμε δάνεια, φόρους, λογαριασμούς, ΕΝΦΙΑ, τα φροντιστήρια των παιδιών μας, τα οποία θα διακόψουμε. Γνωρίζω από τώρα ότι στα 51 μου χρόνια θα μου διακοπεί διά παντός η σύνταξη. Θα μείνω στο δρόμο. Καταφέραμε να συναντήσουμε τον υφυπουργό κ. Πετρόπουλο, ο οποίος μας είπε ότι δυστυχώς έπρεπε να περάσει ο νόμος γιατί πίεζε η τρόικα γι’ αυτόν και για ακόμα χειρότερα που δεν πέρασαν μετά από διαπραγματεύσεις.

Πρόσθεσε ότι με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Αυτό που δεν μας είπε είναι πώς θα ζήσουμε. Υπάρχουν γυναίκες που κάνουν διακανονισμό για να πληρώσουν την κηδεία του άντρα τους».

«Χωρίς κανένα εισόδημα»

Η κυρία Εφη Καρακάση-Γκόνα από τη Λάρισα, σύζυγος γιατρού που πέθανε από πνευμονία, προσθέτει: «Οταν πέθανε ο άντρας μου ήμουν 49 ετών. Αυτό σημαίνει ότι, σύμφωνα με το νόμο, δικαιούμαι σύνταξη μέχρι τα 52 μου χρόνια. Αν ο γιος μου γίνει φοιτητής θα καταθέσω ξανά τα χαρτιά και θα παίρνω σύνταξη μέχρι να γίνει το παιδί μου 24 ετών. Αυτό σημαίνει ότι στα 56 μου χρόνια θα μείνω χωρίς σύνταξη, δηλαδή χωρίς κανένα εισόδημα. Αυτό που βρήκε να πει ο κ. Πετρόπουλος είναι ότι θυσιάστηκαν οι συντάξεις χηρείας για να σωθούν οι συντάξεις άλλων».

e-typos.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νιώθετε ότι θα λιποθυμήσετε; Δείτε τι πρέπει να κάνετε